Wandelpaden.nl

Echuca – Albury (265 Km.)

Reisdag
Dag 19, dinsdag 12 maart 2013
dag19Yarrawonga.
U vervolgt de oever van de machtige Murray River als u vanuit Echuca naar Albury rijdt. U komt langs het plaatsje Yarrawonga, dat vooral vanwege de ligging aan het Mulwala-meer bekend is geworden. Albury, gelegen aan de Murray River, ligt op de grens tussen de staten New South Wales en Victoria. Wanneer u in de Australische zomer reist, kunt u een verfrissende duik nemen in deze rivier.

Dinsdag, reisdag.
Na de bekende ochtend rituelen ontbeten in het hotel. Daarna op weg naar de haven voor een rondvaart op een raderboot op stoom. Nadat we even gewacht hadden totdat we de boot op mochten. Verzamelden we met de andere geïnteresseerden om over de werf naar de boot te lopen. Nadat we gezeten waren vertrok na enige tijd de Stoomboot. Ondertussen voeren nog enige ander boten ons voorbij. Wij sloten aan in de rij. Het was wel leuk om op deze manier een uurtje bezig te worden gehouden. Na een half uur keerde de boot en voeren we langs de andere oever terug. Na de andere schepen voorbij te hebben zien varen. Na terugkomst zijn we naar het hotel gelopen en hebben de auto gepakt om naar de volgende bestemming te rijden. Onderweg de benzinetank gevuld, om niet stil te komen staan. We hebben geluncht bij een bakker. Er stond een vitrinekast vol met gewonnen prijzen en certificaten. Het plaatsje waar keramiek was te zien hebben we wel bereikt, maar zijn doorgereden. Er stonden koeien als kunst langs de weg. Daarna gereden naar een plaatsje vlak voor de eindbestemming, maar daar was niet veel te doen. Nadat we bij het hotel zijn aangekomen hebben we de bagage weer van de auto naar de kamer verplaatst. Later zijn we Albury in gelopen. Bij een Italiaans restaurant hebben we wat gedronken en pizza gegeten. Daarna via een korte wandeling terug naar het hotel. Zonnige dag 34 graden.